Sicilië, dag 2-3

20 juli 2015 - Siracusa, Italië

Na een kort nachtje was Elle om 7.00 weer kippetjefit. Wij iets minder.. Snel naar buiten om alles eens even bij daglicht te bekijken. Al snel komen er 4 honden en 3 katten op ons af. Mama en Elle blij, papa iets minder. Na een heerlijk ontbijtje onder de citrusbomen plannen gemaakt om vandaag een dagje strand te doen. Eenmaal aangekomen merken we dat heel Sicilië dit vandaag van plan was. Zondag en vakantietijd ook hier.. Afgeladen vol, geen bedjes meer te krijgen. Dus dan maar op z'n italiaans met z'n drietjes onder een kleine parasol op het zand. Met een temperatuur van rond de 36 graden vandaag liggen we om de beurt met Elle in het heldere lauwwarme zeewater. Tussen de Italiaanse druktemakers tussen de middag een pizza voor onze neus klaar laten maken. Rond 16.00 weer terug naar het vakantiehuisje, zoals Elle het noemt. Zij slaapt binnen 2 minuten in de auto bij ieder ritje. Eenmaal terug is de batterij dan ook weer helemaal vol Gelukkig kan ze zich hier prima vermaken. Ze knutselt wat af en zoekt tussendoor een kat op om te aaien.  Savonds gaan we na de warmte siracusa in. Grote, drukke mooie stad waar we lekker eten in een typisch Italiaans straatje. Elle is wederom voorbeeldig en we zijn rond 23.00 weer terug in ons 'huisje'. Morgen een dagje hier bij het zwembad.