Sicilië

20 juli 2015 - Catania, Italië

Na een overstap in Rome komen we rond 19.30 aan op Catania AirPort. Alles gaat tot nu toe heel voorspoedig en relaxed. Ook Elle heeft zich prima vermaakt aan boord. Wat een luxe om een keer met Alitalia (KLM) te vliegen. Broodjes, drankjes, snacks, en alles bij de vliegprijs inbegrepen. De handbagage met broodjes en andere versnaperingen kwam dus onaangeroerd aan op plaats van bestemming. Maar eenmaal geland op Catania begon de reis pas echt. Eerst in de rij voor de huurauto. Rond 20.45 reden we weg, inmiddels in het donker, en dachten we rond 21.40 aan te komen bij onze eerste accommodatie. Echter het laatste stuk van de route ging door en over landweggetjes waar zelfs de TomTom nog nooit van gehoord had.

Eindelijk dachten we het gevonden te hebben. Althans het leek erg op de foto's uit de reisbrochure. Of misschien hoopten we gewoon dat dat het was na de vermoeiende dag. Vol overtuiging op de vraag of dit La casa di Melo was kregen wij een parkeerplaats aangewezen en heette iedereen ons van harte welkom in dit overvolle restaurant. Pas toen ons gevraagd werd om plaats te nemen en wat we wilden eten beseften we dat dit niet onze accommodatie was.

Snel weer de auto in en opnieuw de TomTom volgen. Maar ook daar kwam wederom niks van terecht. Uiteindelijk om 22.15 de accommodatie gebeld. Ga maar terug naar dat restaurant, ik kom jullie daar wel ophalen zei de eigenaar. Na 20 minuten voor het restaurant te hebben gewacht, toch maar weer gebeld. Bleek natuurlijk een ander restaurant te zijn. Blijf maar waar je bent, ik kom wel naar jullie zei de eigenaar nog steeds erg vriendelijk. Waarschijnlijk ook het meest verstandige met 2 wereldreizigers als wij zijn op je pad. We bleken dan ook niet eens in de buurt te zijn van de agriturismo. Hoe dan ook, we werden heel erg welkom geheten met nog een heerlijke maaltijd en een superaardige gastvrouw en gastheer, die toen zij Elle zagen direct het campingbedje verruilden voor een 1persoonsbed. Rond 23.30 lagen we alle drie na een vermoeiende reis in een lekker koele kamer ergens op het platteland in zuid-oost Sicilië